torsdag 8 september 2011

Freaky

Inför Lidingöloppet, eller något annat långdistanslopp (nej, milen räknas inte) följer jag alltid ett träningsprogram baserat på den tid jag vill springa in på. Jag följer schemat till punkt och pricka. Inte ett pass får jag missa. Visst, ett kortare pass kan jag missa. Men bara ett par totalt sett. Jag gör alltså allt vad jag kan för att få till mina löppass per vecka. De planeras in i början av veckan med stor noggrannhet. Imorse kom till exempel min svärmor över mellan 8-10 för att barnvakta så att jag skulle kunna hinna med mitt långdistanspass för den här veckan. Väldigt snällt och förstående av henne. Lite freaky av mig, denna besatthet. Men det krävs lite freakyness, eller ganska så mycket sådan, för att nå sina mål och detta med råge. Och jag tycker ju faktiskt att det är väldigt kul, detta med att löpträna.

Inga kommentarer: