fredag 18 maj 2012

Sammandragningar

Jag har mycket sammandragningar under den här graviditeten. Det hade jag även under den förra, faktiskt fler då eftersom de startade redan i månad fyra. Hursomhelst har detta inte varit något jag har oroat mig för, i alla fall inte under förra gången. Däremot har jag funderat över detta under den här graviditeten. Barnmorskan skickade iväg mig till läkaren som konstaterade att allt ser bra ut, inget att oroa sig för. Alla har tydligen sammandragningar men väldigt få känner av dem. Bra tänker jag när vi sitter där hos läkaren. I nästa mening säger han att om jag vill så kan han ju ordna så att jag blir sjukskriven. Va???! Obegripligt för mig! Om nu allt är bra finns det väl absolut ingen anledning att sjukskriva sig. Detta visar ju på hur oerhört lätt det är att sjukskriva sig i det här landet på inga som helst grunder. Inte konstigt att vissa utnyttjar systemet.

Inga kommentarer: