måndag 4 juni 2007

God natt kontokort

Idag har jag köpt världens skönaste kudde...och en madrass som passar till. Tempur är namnet på skönheterna och det skönaste materialet jag någonsin sovit i. I och med dessa inköp äntrade jag en kampanj som går ut på att jag får pengarna tillbaka om det regnar på midsommar. Hmm...under vilka villkor då?

1. Att det regnar i Malmö (där huvudkontoret ligger)
2. Att det regnar ett visst antal millimetrar (typ 5 mm)
3. Under en viss tid på dygnet (typ mellan 15-17)

Och drastiskt sjönk sannolikheten att jag får se dem pengarna igen...

4 kommentarer:

Litenkram sa...

Åh, vad mysigt! Men du, det regnar i princip ALLTID på midsommar, så håll hoppet vid liv:)
Kan dock vara intressant att veta vem som har bevisbördan (heter det så?) till att det HAR regnat: du (vid lokalt regn tex), dom eller SMHI....

Anonym sa...

Neeeej! Jag håller verkligen tummarna att du inte vinner den tävlingen! Du vet ju att jag förlovar mig på midsommar. Common dady needs a blue sky and a shiney weather :P

Ina sa...

Abbe: Inte tänker du förlova dig nere i Malmö? Om inte, hoppas jag att du håller tummarna för regn just där ;o)

Anonym sa...

Neejdå, men det blir i värnamo o det e bara ett stenkast från malmö, eller e det norrlänningen i mig som smygit sig fram igen?? :P