onsdag 4 juli 2007

Varför stressa? (6 km, 34,31 min)

Nu när jag har fyra veckors semester har jag fått för mig att jag måste utnyttja den tiden till max. Allt ska hinnas med, inte en endaste timme får gå till spillo. Men hur mycket semester får jag då? Vad är definitionen på semester? Att göra ingenting eller att göra allt det man annars inte hinner med?

Igår var en dag full av händelser, roliga och måsten. Som en gott och blandat påse, lite av varje hände. Idag har jag ingenting planerat förutom att jag ska måla klart mitt loft. Det är ett måste, vill att något roligt ska hända också!

Måste få dela med mig om en rolig sak som hände igår nar jag satt och solade på balkongen. Grannarna bredvid höll på att förbereda inför sin sons ettårskalas som skulle hållas senare på eftermiddagen. På gården hade de ställt upp långbord, stolar och tre stora parasoll som satt fast i borden. Plötsligt kommer en stark vindpust och drar med sig ett av parasollen som i sin tur praktiskt taget flyger över en stor mur och ner på gården bredvid. En gård vi inte har tillgång till. Cecilia, grannen, ser att en kvinna kommer ut på gården och frågar snällt om hon skulle kunna räcka henne parasollet över staketet. På vilket kvinnan svarar att "nej, jag har inte tid"! Den kvinnan måste ju samla poäng på att vara otrevlig, stackarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den kvinnan hade semester enligt din definition. Semester är avkoppling då alla måsten blir roliga händelser och trevliga göremål.

Susanna sa...

Vilken trist inställning kvinnan hade!

Semester är till för att vila ut, ha roligt och bara slappna av. Man behöver inte hinna med allt och man får säga nej till saker man inte har tid eller lust att göra!