lördag 27 september 2008

Lima, Peru

Nu har jag varit i Lima i två dagar. Dagarna har i stort sett bara bestått av jobb så jag har inte hunnit se så mycket förutom då taxichauffören inte hittar till mitt hotell och irrar runt ett tag. Jetlagen har varit svår, är fortfarande inte helt återställd men på god väg. Nu är det helg så då hoppas jag få tid till vila och lite sightseeing.

Jag har idag checkat in på det hotell jag ska bo på resten av tiden här dvs 21 dagar. Gäller att hålla sig väl med personalen. Hotellet, Radisson, ligger i ett område som heter Miraflores och är det område som har mest butiker, restauranger och uteliv. Jag bor på 11:e våningen med utsikt mot havet. Som tur är har hotellet gym, pool, tvättservice etc. Mitt första hotell huserade två delfiner i en pool, lite skrämmande.

Förhoppningsvis ska jag kunna lägga upp lite bilder förutsatt att jag faktiskt hinner se något av staden. Lima är en stor stad med nästan 8 miljoner invånare. Ca 90% av alla dessa människor kör Toyota av någon anledning.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter bra, hoppas lite lyxigt? gymmet får nog en flitig besökare. Det är inte allför vanligt att man bor 21 dagar på ett hotell. Du hinner bli god vän med personalen. God natt// mam

Anonym sa...

Å så härligt att få se Lima...så mycket som du nu hinner förstås. Ser fram emot att få se lite bilder..sen när du har tid.

Kramar och ha det så bra!
Ewa

Camilla sa...

Har varit och kollat in ditt hotell på nätet. Det ser inte helt dumt ut :o) Kan du inte snälla lägga upp länken till hotellet där du trodde att du skulle behöva bo..?

Kramis!

ps. Vill bara att du ska veta att jag läste de här inläggen precis när du lagt upp dem - jag är bara lite seg med mina kommentarer!