fredag 5 december 2008

Ibland alltså...

...är saker och ting inte särskilt lätta att förstå sig på. Titta på denna bild, vad skulle ni säga att den runda metallkåpan på väggen är för något? (Den sitter i badrummet på mitt hotellrum här i Peru)

Jag trodde, fram tills igår, att detta var någon form av alarmanordning. Den skulle ringa om jordskalv eller brand sker. Vid varje hiss på hotellet finns nämligen en varningsskylt som säger att man inte får använda hissen "in case of fire or earthquake". Jag kopplade samman dessa två ting och voilá så hade jag plötsligt en alarmanordning i rummet.

Men trots allas förvåning är ju detta inte en sådan. Nej, det är en utdragbar tvättlina. Är det uppenbart eller? Jag bara frågar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, alldeless uppenbart att det är tvättlina!! Kram//Leena

Anonym sa...

Carina, jag sa ju att alla utom du skulle fatta att det var en tvättlina! =) Hmm, känns inte så tryggt att resa med dig, typ om det skulle börja brinna eller bli ett jordskalv så skulle du vänta på att tvättlinelarmet skulle börja ringa, vilket antagligen aldrig skulle ske! Eller? /R