onsdag 3 december 2008

Peru omgång 2

Resan till Peru blev framflyttad till 30/11 tom 12/12. Nu är jag på plats igen tillsammans med min kollega Robert. Vi ska jobba fram till 12:e december och sedan flyga till Cuzco för att besöka Machu Picchu. Vi stannar fyra dagar och flyger sedan tillbaka till Lima och vidare till Sverige.

Vi anlände i söndags och fick en rivstart i måndags, i tisdags var det lugnt och idag något mer hektisk. Tiden går fort och snart får vi semester. Ska bli skönt och spännande.

Peru går mot sommar, skulle kanske påstå att det är försommar just nu. Igår trotsade vi "kylan" och tog ett dopp i poolen efter jobbet. Finns det en pool ska den ju användas. Annars har jag kommit in i samma rutiner som förra gången; går upp tidigt (är ju pigg redan klockan sex på morgonen), går och tränar, kollar jobbmail, äter låååång frukost, taxi till jobbet. Arbetsplatsen är precis som förra gången ett dånande serverrum, men vem är jag att klaga?

Julkänslan har inte riktigt infunnit sig, trots blinaknde renar, tomtar och ljusslingor. Vill känna doften av nybakade lussebullar och pepparkakor, dricka glögg och tända ljus. Men å andra sidan får jag en rejäl boost av E-vitamin!

Inga kommentarer: