torsdag 24 maj 2007

Mobil mobil på väggen där, säg mig vem jag är...

Läser i dagens DN att Nokia designar sina mobiltelefoner utifrån tolv befolkningsgrupper. De skriver bla:

"I Norden är kategorin som väljer en modell av rationella skäl överrepresenterad.- Kanske har det att göra med vårt klimat och att vi har en sportigare livsstil och är ute i naturen, funderar Sara Kullgren.I Asien, till exempel Indien, är det i stället vanligare med ett emotionellt förhållningssätt till sin telefon och där finns många style followers, vilket kan vara människor som vill efterlikna Madonna eller Paris Hilton."

Nummer 1: Ska börja tolka människor utifrån deras val av mobil, vad mycket lättare det blir.
Nummer 2: Style followers - ett annat ord för wannabes??

3 kommentarer:

Litenkram sa...

Men vad smidigt, "låt mig se din mobil och jag ska säga dig vem du är" Undrar var jag hamnar med min gamla Nokiamobil? :)

Ina sa...

Har hört av säker källa att ekonomi och marknadsföring is all about psychology :o)

Anonym sa...

Jag är en "Style-follower"... Jag gör allt för att efterlikna Sean Connery. Har du inte märkt det? ;-)