Läser i dagens DN att Nokia designar sina mobiltelefoner utifrån tolv befolkningsgrupper. De skriver bla:
"I Norden är kategorin som väljer en modell av rationella skäl överrepresenterad.- Kanske har det att göra med vårt klimat och att vi har en sportigare livsstil och är ute i naturen, funderar Sara Kullgren.I Asien, till exempel Indien, är det i stället vanligare med ett emotionellt förhållningssätt till sin telefon och där finns många style followers, vilket kan vara människor som vill efterlikna Madonna eller Paris Hilton."
Nummer 1: Ska börja tolka människor utifrån deras val av mobil, vad mycket lättare det blir.
Nummer 2: Style followers - ett annat ord för wannabes??
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Men vad smidigt, "låt mig se din mobil och jag ska säga dig vem du är" Undrar var jag hamnar med min gamla Nokiamobil? :)
Har hört av säker källa att ekonomi och marknadsföring is all about psychology :o)
Jag är en "Style-follower"... Jag gör allt för att efterlikna Sean Connery. Har du inte märkt det? ;-)
Skicka en kommentar