onsdag 15 oktober 2008

Skype...

...är så fantastiskt! Jag kan prata med vänner och familj precis som att de satt alldeles intill mig fast vi egentligen sitter på andra sidan jorden från varandra.

Ibland chattar vi också och då kan det se ut så här:

P: Nope. Du är så gott som hemma. Fast fem dar känns ganksa länge. :(
C: jag räknar bara de dagar jag jobbar och sen är jag hemma bara genom att knäppa med fingrarna! Så, bara 3 dagar kvar att jobba förutom idag...jag har aldrig varit bra på matte
P: Så ska jag också räkna. Tidigare har jag alltid räknat återstående dagar. Då blir det fler. :)
C: jag vet...mycket bättre så här


Mamma: hej du sköna (bild på en tårta)
C: hej detsamma!
C: vad firar vi?
Mamma: att du är en så fin dotter och min och att du snart kommer hem :)
Mamma: det är värt att fira
C: ja!


C: Heeeej!
R: heeeeeeeeeeeeeeeej!! Läget? =)
R: du, en sak jag tänkte på när jag läste din blog, som jag gör varje morgon, eller hm, kanske inte! =) Var det en trombon eller tromb som drog in över Lima, det e en jäkla skillnad! =)
C: hahah! :D dumma jag
C: ska genast ändra
R: ja, jag kunde inte betsämma mig ifall jag trodde det var ett skämt, typ internt, eller om du skrivit fel? =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja skype är hela skillnaden. Åtminstone för mig som är här och längtar. Att få höra Susannas röst och SE henne samtidigt gör mig mindre längtig :).

Trombonen tutade på riktigt bra där i Lima ;). Det är bara kul med lite fel.
kram och välkommen hem strax!
Ewa

Anonym sa...

Just det skulle ju skriva om bildstorlek. Jag tror att det är den här sidan som jag har på min blogg. Jag har försökt att krympa bildstorleken flera gånger eftersom jag helst vill ha mindre. Men det hjälps inte. Så jag vet inte om jag gör fel eller om det är så att man helt enkelt får välja en annan typ av sida.

Ewa igen :)

Ina sa...

Ewa: Jag tror du har rätt, det går nog inte att ändra storlek om man inte vill ändra mall på sidan.

Trombonen tutade inte alls bra, jag märket den ju inte ens =)