söndag 12 augusti 2007

Att vara vågad

Idag fyllde en kompis år (fyller fortfarande) och jag var ditbjuden på kalas. Självklart hade jag i förväg köpt en present. Bland annat köpte jag en ögonskugga, i en viss grön nyans. När jag ska betala i kassan utspelas följande dialog mellan expedit och mig:

Expedit: - det här var en vågad färg
Jag: - eh, jaså?
Paus
Jag: - ja, min kompis är lite vågad

Antar att alla har olika definitioner på vad som anses vågat. Ögonskuggan är inte vågad, den är trendig!

5 kommentarer:

Litenkram sa...

Vilken lustig kommentar, ska väl hon strunta i?! Bra svar dock =)

Camilla sa...

Jag känner mig faktiskt lite "vågad" när jag använder min gröna ögonskugga...men så är jag också en trist småbarnsmamma! ,o)

Ina sa...

Camilla: trist småbarnsmamma kommer du aldrig att bli, finns inte i generna ;)

Susanna sa...

Ögonskuggan var riktigt, riktigt fin!
/den vågade kompisen :)

Anonym sa...

Ska bli spännande att få se den "vågade" ögonskuggan ;)

kram och ha en bra dag!